„A BÉKE NEM A KONFLIKTUS HIÁNYA, HANEM A KONFLIKTUS KEZELÉSÉNEK KÉPESSÉGE”
DAN MILLMAN
A munkahelyi konfliktusok ma már előkelő helyen szerepelnek a felmondások okai között. A konfliktusokat elkerülni nem lehet és nem is érdemes, azonban mindennapi egyet nem értéseinknek nem kell rossz hangulattal, egymás megbántásával végződni. Ha megtanuljuk helyesen kezelni ezeket a helyzeteket, rájöhetünk, hogy egy konfliktus akár a fejlődés előszobája is lehet. Fontos viszont tudnunk, hogy egy konfliktus a legritkább esetben szól arról, amiről a felek beszámolnak. A felszíni érdekellentét mögött minden esetben érzelmek és szükségletek rejtőznek – ezek feltérképezése nélkül nincs hatékony konfliktuskezelés.
ERRŐL LESZ SZÓ
● Hogyan keletkezik a konfliktus?
● Milyen szakaszai, típusai és szintjei vannak?
● Mit tehetünk és mit ne tegyünk az egyes szakaszokban?
● Amikor egy konfliktus elmélyül…
● Az eredményes konfliktuskezelés módszerei és technikái
● Konfliktuskezelési stílusok, a saját stílus beazonosítása
● A vezető, mint mediátor – konfliktuskezelés a szervezetben
● A
sikeres együttműködés kialakításának módszerei
A tréningen a résztvevők elsajátítják a konfliktusok valódi okainak feltárási lehetőségeit, a konfliktus elmélyülésének megakadályozási módjait, és természetesen a leghatékonyabb konfliktuskezelési technikákat. A megszerzett tudás mind a munkahelyen, mind a magánéletben jól hasznosítható.
A hatékony konfliktuskezelés eredménye:
Javul a munkahelyi légkör, a teljesítmény, a kommunikáció. Az egyének és csoportok között kialakul az együttműködés, hatékonyabbá, sikeresebbé válik a problémás helyzetek megoldása, csökken a betegszabadságok száma és a fluktuáció.
Ajánlott moduláris felépítés:
✹
ÖNISMERET/EMBERISMERET ✹
GROWTH MINDSET – FEJLŐDÉSI SZEMLÉLET
✹
KOMMUNIKÁCIÓ ✹
ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ ✹
STRESSZKEZELÉS ✹
KONFLIKTUSKEZELÉS
Tréningeket elsősorban az IWS Solutions szervezésében tartok.
Ajánlatért kérem, keresse Molnár Fruzsina tréning menedzsert!
© Banga Adrienne, 2023.