„Sokkal jobban elviselnénk egymást, sokkal jobban megférnénk, ha jobban megértenénk egymást, mert akkor lehetetlen volna egymásban csalatkoznunk”
Alfred Adler
Késik a vonat. Az egyik dühbe gurul, és intézkedni kezd, a másik mindenkivel szóba elegyedik, a harmadik szelíden várakozik, a negyedik ellenőrzi a menetrendet. Miért reagálnak ugyanarra a helyzetre különböző módokon? Melyikükkel hogyan lehet szót érteni? Hogyan kérdezzük őket, hogyan adhatunk feladatot nekik, mivel lehet motiválni őket és mivel lehet elvenni a kedvüket az élettől is? A DISC modell ebben segít.
ERRŐL LESZ SZÓ
● Ön- és emberismereti alapok
● Kommunikációs alapok
● Domináns, befolyásoló, kitartó, szabálykövető típus
● Az alapokon túl: az egyes típusok altípusai
● DISC a munkahelyen és a magánéletben
● A típusok felismerése teszt nélkül
Az egyes típusok részletes jellemzői:
● Erősségek, fejlesztendő területek, félelmek
● Gondolkodásmód, problémamegoldás
● Motiváló és demotiváló helyzetek
● Hogyan adjunk feladatot, hogyan kérjük számon
● Személyre szabott, hatékony kommunikáció
A tréning résztvevői önmaguk jobb megismerésén keresztül megértik az emberi viselkedés különbözőségeinek okait, megismerik az egyes típusokat és a velük való hatékony együttműködés lehetőségeit. A DISC az egyik legegyszerűbben használható modell az ön- és emberismeret fejlesztésére. A tréningen külön figyelmet fordítunk arra, hogy a modellt semmiképpen sem mások címkézésére, beskatulyázására használják a résztvevők.
A DISC modell ismeretének eredménye:
A másik ember jobb megértése, személyre szabottabb kommunikáció, több empátia, kevesebb konfliktus, hatékonyabb együttműködés. Jobb hangulat, javuló szervezeti kultúra, ezáltal magasabb teljesítmény.
Kapcsolódó tréningek:
Tréningeket elsősorban az IWS Solutions szervezésében tartok.
Ajánlatért kérem, keresse Molnár Fruzsina tréning menedzsert!
© Banga Adrienne, 2023.